Velkommen, kære kollega, til Infektionsmedicinsk Afdeling

Denne side er tænkt som en hjælp til din første tid på afdelingen.

Uddannelse vægtes højt på afdelingen. Dine kollegaer består af læger i klinisk basisuddannelse, introduktionsuddannelse til intern medicin, hoveduddannelse i infektionsmedicin og hoveduddannelse i dermatologi samt akutmedicin. Herudover er der den faste stab af speciallæger.

Vi har vores gang på sengeafsnit, i ambulatorier (inkl. Diagnostisk enhed og Indvandrer medicinsk klinik) og i akutmodtagelsen. Under din ansættelse vil du støde på et bredt spektrum af medicinske sygdomme - nogle almindelige, nogle sjældne. Du vil se patienter med akutte problemer ofte kombineret med betragtelig ko-morbiditet, hvilket ofte giver anledning til komplicerede overvejelser. Der vil altså være rig mulighed for at lære nyt hver eneste dag.

Infektionsmedicinsk afdeling, varetager de infektionsmedicinske, herunder tropemedicinske funktioner, for hospitalets optageområde. Afdelingen behandler desuden infektionsmedicinske patienter, som lands- og landsdelsfunktion for den øvrige del af Sjælland og varetager efter sekvensliste intern medicinske patienter for hospitalets lokalregion. Afdelingen har det Østdanske beredskab af særligt smitsomme sygdomme. Infektionsmedicinsk afdeling har 24 senge på afdeling 112. Ambulatoriet varetager infektionsmedicinske for- og efterundersøgelser, herunder behandling og kontrol af f.eks. immundefekte, HIV- og hepatitis-patienter. Til ambulatoriet er knyttet et dagafsnit med 3 senge, samt et undersøgelsesrum hvor der foretages lumbalpunktur og knoglemarvsbiopsier.

  • Personale

    Se hvem der er dine nye kollegaer

    Vis
  • Afdelingen

    Læs hvorledes afdelingen er bygget op

  • Arbejdstilrettelæggelse

    Se her hvordan arbejdsgangene er tilrettelagt

Need to know

Dine første dage på afdelingen

Når du er starter på afdelingen vil du blive introduceret til hospitalet og herefter afdelingen. Se introduktionsprogrammet, læs endvidere om den gode jobstart i via intranettet

Det er en god ide at hurtigt få opsat en Sundheds Platforms (SP) brugertilpasning

Du får automatisk få tildelt en e-mail (dit.navn@regionh.dk), som du kan tilgå også hjemmefra (webmail.regionh.dk). Mange vigtige oplysninger bliver udelukkende sendt til din arbejdsmail, så tjek den hyppigt og gerne dagligt.

Praktiske oplysninger

Parkering, læs om parkering på Hvidovre Hospital her

Koder og nøgler, udleveres af afdelingsledelsessekretær Tina Friis Andersen

Billed ID-kort og garderobe, udlevering i Nøglekortkontoret

Åbent i nøglekortkontoret de første 3 hverdage i måneden fra kl. 07:30 - 14:30 

Uniform: Du kan hente uniformer i uniformsbutikken døgnet rundt ved at bruge dit ID-kort som ”lånerkort”.

MEDBRING SELV HÆNGELÅS TIL DIT GARDEROBSKAB I GARDEROBEN

Telefonnumre:                    Bagvagt 22475

                               Forvagt 22473                         

Ved sygdom kontaktes vagthavende om morgenen inden kl. 8.00 (og gerne ml 7.45-7.55). Det forventes at vagthavende giver besked ved morgenkonference og noterer det på vagtskemaet i konferencerummet.

Herunder findes links til de informationer du har brug for de første dage på afdelingen. Find også kurserne via kursusportalen

Vagt og løn

Vagtplanen lægges af Afdelingsledelsessekretær Tina Andersen (tina.andersen.14@regionh.dk)i samarbejde med Afdelingslæge Birgitte Rønde Hansen (birgitte.roende.hansen@regionh.dk). Husk at den gældende vagtplan altid er den vagtplan, der ligger i konferencerummet. Hvis du gerne vil kunne se din vagtplan på Minitid skal du sende dit mobilnummer til Tina Andersen.


Du er selvfølgelig altid velkommen til at bytte arbejdsdage med dine kollegaer. Der gælder dog som udgangspunkt, at 1) byt skal være timeneutrale, 2) byt skal omfatte samme normperiode og 3) foregå inden for samme vagtlag. Timeneutralitet betyder, at f.eks. en aftennattevagt skal byttes med arbejdstid med tilsvarende antal timer. Undtagelser fra ovenstående skal have været godkendt på forhånd af afdelingsledelsen. Se derudover regler for vagtplanlægning nedenfor

Nice to know

Mad

Middagskonferencen starter 12.30. De fleste spiser frokost i kaffestuen i ambulatoriet inden, enkelte efter konferencen. I weekenden afholdes morgenkonferencen i kaffestuen i ambulatoriet. Om lørdagen er det forvagtens opgave at medbringe morgenmad, om søndagen og helligdage bagvagtens opgave. Fredag er der fælles morgenmad i kaffestuen. Morgenbrød koster 10kr. Ansvaret går på skift mellem læger (bagvagt), sygeplejersker og sekretærer. Kaffeordning i ambulatoriet koster 25kr. og skal betales til Afdelingssygeplejerske Lene Rosenørn.

Hvor du kan købe mad og mere om kantinen samt hvorledes du tilmelder betaling via dit nøglekort

Vaccinationstilbud


Vi tilbyder gratis vaccination mod hepatitis B til alle nyansatte. Herudover også vaccination mod influenza i efteråret. Sørg for at blive vaccineret, ikke bare for selv at undgå at blive syg, men også for at reducere smittespredning til i forvejen syge og svækkede mennesker, når du er på arbejde. Vaccinationen foregår via infektionsmedicinsk ambulatorium.


Idræt

Hvor og hvordan du kan træne


Kunst

Muligheder for dig der er kunstinteresseret